NZ Vakantie 2012

Nieuwe foto pagina

We zijn ondertussen alweer drie en een halve week terug maar er is nu een beter en overzichtelijkere foto-pagina.
Dit zijn alle foto’s die reeds op de site stonden alleen nu iets overzichtelijker, dit zijn niet de foto’s die in de berichten zijn opgenomen maar op Flickr staan in mijn account, mocht Jolanda iets toevoegen aan haar account dan komt het netjes op volgorde ertussen.

De pagina staat bovenaan in de rode balk “Foto’s”..

03 mei 2012

Vandaag begon de dag heel vroeg, zo rond half vier was het even genoeg met slapen met ruim 13 uur op de klok..

We zouden vandaag de poezen ophalen maar dat ging helaas voor mij niet meer door.

Best raar, je bent er meer dan een anderhalf jaar naar toe aan het leven en dan bijna twee maanden weggeweest en het is nu allemaal voorbij, de dagen zijn echt voorbij gevlogen voor ons.
Vandaag een beetje de koffer uitgepakt (voor de helft) en weer eens wat boodschappen gedaan.
Wat direct opviel al gisteren op schiphol in een koffietent is hoe onbeleefd je eigenlijk wordt geholpen hier in NL het was wel vroeg maar toch.
De supermarkt was rond twaalf uur niet veel beter.
Verder moet ik nog wat dagen afmaken, ze staan wel voor 99% op mijn telefoon maar de tekst is nog wat raar en de tekst voorspelling/correctie heeft sommige zinnen heel raar gemaakt.
Hopelijk heb ik morgen de harddisken terug met alle foto’s zodat ik deze eens goed kan bekijken, ik heb hier een reserve kopie van de orginele maar mijn ouders hebben de eerste selectie en aanpassingen die ik al gemaakt had bij het bekijken..

Verder lekker met de jetlag bezig, het is nu half acht en het word zo tijd om weer naar bed te gaan, ik had tijdens het eten zelf moeite om wakker te blijven en dat komt toch niet zoveel voor..

02 mei 2012

Vanochtend rond 07:26 geland op schiphol na een vlucht van twaalf uur, ook hier weer het mooie tijdsverschil aangezien we rond 23:55 vertrokken.

De douane ging redelijk snel omdat veel mensen blijkbaar geen Europees paspoort hadden en deze rij lekker kort was.
Alleen was er een hikje bij de bagageafhandeling de eerste helft van de koffers lag al op de band waarna de aanvoer stopte maar na ruim twintig minuten kwam de stroom weer op gang en hadden we dan toch de koffers, ditmaal hebben ze zichtbaar allemaal de reis overleeft

Het tweede deel van de douane was een lachtertje, er was niemand je loopt gewoon zo door naar buiten.

Maar buiten niemand die ons kwam ophalen, en dan begingen de grapjes, vergeten?
Voor de zekerheid maar even gebeld en geen antwoord, zal wel onderweg zijn of parkeergarage..
Tien minuten later ging de telefoon en oeps dacht dat je de 6e terug kwam..

Rond half elf was ik weer thuis, natuurlijk komt de lift niet naar beneden als je die nodig hebt, gelukkig zit er nog een aan de andere kant van het pand die wel werkte, ik had weinig zin om die koffer van 22 kilo naar boven te dragen.

De bedoeling was om wakker te blijven tot de avond maar dat heb ik niet gehaald. Rond drie uur had ik ineens een moment dat ik even iets gemist had, dit was een mooi moment om naar bed te gaan. Ik heb geslapen tot 03:20..

De eerste paar coupletten verwoorden het gevoel het beste alleen moet twee weken acht zijn
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_lrVymj9xHY]
(Jolanda herkend dit vast wel van de enige CD die we hadden in 2008)
Robin

01 mei 2012

Vandaag gaat het helaas weer gebeuren, we moeten terug naar huis..

De herrie van de luchthaven is nog veel erger geworden, het blijkt rond drie uur vannacht verschrikkelijk te zijn geweest (heb ik gehoord, ik ben er zelf dwars doorheen geslapen).

Door de aangepaste planning moeten we ook een stuk vroeger opstaan, na het laatste inpakken en het schoonmaken zijn we naar Pacific Horizon vertrokken..

Doordat we ze speciaal eerder open moesten hadden ze niemand voor het vervoer en of we even zelf de taxi naar de luchthaven wilde betalen dan zouden ze dit terugstorten op de creditcard, tevens zat er een behoorlijke beschadiging op de camper waarvan ze geen aantekening hadden gemaakt bij het omwisselen van de campers vier weken geleden. Dit alles is lekker als het toch al allemaal niet mee zit…

We zitten nu op de luchthaven te wachten tot de gate bekend is, op de borden staat ‘relax’..

De terugweg is helemaal vaag, we gaan 10 uur vliegen maar we vertrekken om 12:10 en komen rond 17:35 in Singapore aan, dat wordt het begin van onze jetlag..

Tot zover, zo het vliegtuig in..

Update : Singapore 21:44:01,

We staan nu te wachten op de vlucht naar Nederland, we moeten nu nog een uur tot het dan werkelijk zover is, heb het een beetje gehad met 1 mei, dit is een behoorlijk lange dag met het tijdsverschil enz..

30 april 2012

Vandaag blijven we op de camping..
Alles moet worden ingepakt en worden uitgezocht wat er wel en niet mee mag..

Bij de laatste controle of het vliegtuig nog op tijd vertrekt blijkt de vlucht om 12:10 te vertrekken ondank op de papieren van het reisbureau een tijd van 14:35 staat, dit gooit de planning van de camper wegbrengen iets in de war omdat we pas om 10:00 worden verwacht..
Via de telefoon krijgen we Pacific Horizon niet te pakken, wederom dat stomme antwoordapparaat waar op je je nummer moet achterlaten.. Op de website hebben ze een chat mogelijkheid en daar is het wel gelukt om contact te krijgen om het afleveren twee uur te vervroegen..

De wind is wat gedraait nu is de camping niet meer zo rustig, het geluid van de luchthaven komt nu hierheen en de camper is niet geheel geluids dicht..

Het was vandaag ook restjes dag, alles moest op of moet worden weggegooid..

Op tijd naar bed om toch nog wat uurtjes te kunnen slapen voor de lange dag die gaat komen.. (hoofdzakelijk omdat de dag 10 uur langer gaat duren door de tijdverschillen)